czwartek, 6 października 2016

"Jańcio Wodnik i inne nowele" Jan Jakub Kolski - recenzja


"Jańcio Wodnik i inne nowele" Jan Jakub Kolski

Wydawnictwo: Latarnia

Książka składa się z sześciu utworów autorstwa  reżysera i scenarzysty Jana Jakuba Kolskiego. Autor przedstawia nam niezwykłe historie, w których magia łączy się z rzeczywistością. Niekiedy trudno zauważyć gdzie przebiega granica. Każda z historii, to obraz wsi, tym samym prostej społeczności, która z łatwością poddaje się manipulacji, wszelkim przesądom a także jest zdolna do bezwzględnych czynów z prymitywnych pobudek jakimi są zemsta, nienawiść, czy zazdrość.
Czytając książkę z jednej strony byłam zachwycona sposobem widzenia świata przez autora, jego wyobraźnią, umiejętnością przedstawienia bohaterów, jednak z drugiej czułam obrzydzenie i wstręt.
Zarobaczona nie ugryzła. Tym razem przytuliła się przymilnie policzkiem do wierzchu dłoni. Stary szybkim ruchem zerwał opaskę. Cofnął go widok i smród. Oczy chorej były zastrupiałe, zaropiałe i zarobaczone. Szybko zabrał się do dzieła"
Odkładałam książkę, by po czasie znów po nią sięgnąć. Nie ukrywam, że przez bardziej drastyczne sceny trudno mi było przebrnąć. Jednak każdy utwór powoduje pewne zatrzymanie i choćby chwilę refleksji. 
Niewątpliwie fani twórczości Kolskiego się nie zawiodą. Większość wielbicieli na pewno niektóre utwory skojarzy z ekranizacji i to będzie dla nich prawdziwa uczta. Sama muszę stwierdzić, że książka została napisana w wielkim stylu i na bardzo wysokim poziomie. 

Moja ocena: 5/6

Pamiętajcie, że powyższa opinia jest jedynie opinią subiektywną.

Za przeczytanie książki dziękuję wydawnictwu LATARNIA
A jak Wasze wrażenia? Będę wdzięczna za  opinie:)
Pozdrawiam najmocniej



11 komentarzy:

  1. ja raczej nie przepadam za takimi książkami, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię klimat filmów Jana Jakuba Kolskiego. Chętnie przeczytałabym również książkę;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trochę się boję tych bezpośrednich określeń, choć filmy znam i wiem, że są wartościowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytuję tego autora, jakoś do tej pory nic nie wpadło mi w ręce ale po twojej recenzji chyba nie mam specjalnie na niego ochoty - nie lubię takich opisów budzących obrzydzenie, mimo że są bardzo obrazowe.

    OdpowiedzUsuń
  5. Filmy Kolskiego znam i oglądałam swojego czasu. Lubię zwłaszcza Jasminum. Książka też może być ciekawa.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  6. czyli prawie idealnie:) wysoka ocena pozycji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Filmy znam, a po Twojej recenzji chętnie poszukam jego książek:)Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Próbowałam czytać Kolskiego ale mi nie szło niestety.
    Ciekawa recenzja Anitko.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anitko nie powinnaś czytać takich drastycznych opisów. U mnie wszelakie sytuacje, filmy, rozmowy wywołują dziwne sny. Do tego ogarniają mnie różne lęki. Wiesz... ostatnio powiedziałam swojemu mężowi, że jeszcze trochę, a swojego cienia będę się bała. Tak stałam się wrażliwa. Dlatego w trosce i o Twoją wrażliwość, radzę Ci zmienić repertuar na FANTASTYKĘ ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, masz rację. Na szczęście czytałam już dawno a teraz tylko napisałam recenzję. Ogólnie unikam negatywnych treści a lubię wszystko co pozytywne :)

      Usuń

Niezmiernie mi miło, że znalazłeś czas na odwiedziny i pozostawienie komentarza. Dziękuję:)

Prace oraz zdjęcia publikowane na tym blogu
są wyłącznie mojego autorstwa.
Jeśli zamieszczam zdjęcia innych autorów - wyraźnie to
zaznaczam.
Kopiowanie, wykorzystywanie, rozpowszechnianie,
przetwarzanie zdjęć, tekstów
oraz wzorów prac bez zgody autorki zabronione
.

Obserwatorzy

Etykiety

Aniołek Biżuteria buciki niemowlęce chibi choinki chustka Ciekawe miejsca Coś smacznego cotton balls z kordonka czapka decoupage dekoracje z szyszek dinozaur DIY domek - obrazek szydełkowy Domek z balona etui etui african flowers gitara Gość specjalny inne inne... jak łączyć african flowers kartki Kastor - mój pies koci raj - praca na wyzwanie kocyk dziecięcy szydełkowy komplet dla lalki komplet dziecięcy komplet niemowlęcy koniki kotek królik króliki-nie na szydełku:) krzywy grunny squere - rada Książki książki - recenzja/współpraca lalka tilda lalki lampiony szydełkowe makrama masa solna - odbita rączka niemowlęca maskotki miś african flowers motyle Mój sklep mydło hand made nieuczciwość w internecie ocieplacz na kubek opaska Otwarcie "Kuferka z prezentami" ozdoba szydełkowa ozdoby wielkanocne papierowa wiklina pies piłka african flowers podusia podusia szyta pokrowiec na chusteczki Pomysł na... praca na wyzwanie recenzje Rozdanie schemat schemat - kwadrat babuni z sercem schemat bucików - trampek schemat choinki schemat lalki schemat na węzeł salomona schemat sowy - grzechotki schemat szaliczka schematy serwetek serca z materiału serwetki skrzat szyty słonik sowa sowa - grzechotka Specjalne okazje szal szmatka sensoryczna szycie szycie inne szydełko testowanie Torebeczka uciekająca wyprzedaż Udział w konkursie Etui - Wstydliwy Zajączek Walentynkowy usunięta weryfikacja - jak to zrobić węzeł salomona wianek wianek z materiału wianek z papierowych rurek woreczek szydełkowy woreczki sensoryczne współpraca wygrana w candy wymianka wyróżnienie wzory zabawki szyte zabawki szyte ręcznie zajączek zakładka do książki zawieszki zawieszki szyte zdjęcia żółw african flowers żyrafa

Blog z zabawami.

...

O mnie

Pasjonatka wszelkiego rodzaju rękodzieła, zwierząt, roślin, pozytywnego myślenia (co bywa niekiedy wyjątkowo trudne:) cudów natury a także wielbicielka ciszy, spokoju, ciepłych kapci i przytulnej atmosfery domowej.

Szukaj w tym blogu